Klä dig till fest!

När jag var strax över 20 år bodde jag i en liten etta i Johanneberg. Då drömde jag ofta om att få en inbjudan till fest i ett av de vackra gamla husen på Viktor Rydbergsgatan, nämligen hos den anrika skeppsredaren Dan Axel Broström. Jag passerade förbi många gånger när det bjöds till fest och var så fascinerad över alla snygga herrar i frack eller smoking och damer i tjusiga kreationer och vackra diamantsmycken som glittrade ikapp med prismorna i kristallkronorna. Det var en "air" av den fina världen.

Den 30 nov 2017 kl 18.00-19.30 håller jag en föreläsning i Mölnlyckes Kulturhus om hur man klär sig till fest. Jag kommer också att göra en kort historisk återblick för att vi skall se hur herrar och damer klätt sig före vår tid.

Kulturhuset och Studiefrämjandet bjuder på glögg och pepparkaka. Du anmäler dig via denna länk

Hjärtligt välkomna!

 
 
Kommentera inlägget här: