Har ni varit med om att ni själva eller någon annan kommit riktigt felklädd?


Jag brukar ju dela med mig på vad man skall tänka på klädmässigt när man skall iväg på olika åtaganden. Nu skulle jag blev väldigt glad om ni kunde dela med er eventuella klädmissar ni själva gjort eller som ni noterat hos andra. Det kan handla om allt ifrån att ni inte sett att ni fått sås på slipsen, att skjortan krympt i garderoben och det glipar betänkligt bland knapparna, att ni glömt borsta skorna till att ni kommit snyggt klädd i kostym och de andra på festen såg skönt avslappnade ut i jeans och skjorta. Sommarklänning och högklackat till en barbecue och era klackar har sjunkit ned i gräsmattan. Eller någon annan situation som har fått er att känna er väldigt obekväma klädmässigt sett.

Jag var på besök på ett sjukhus för många år sedan. Läkaren som kom in hade strumpor i olika färger, den ena röd och den andra grön. Detta stalnaturligtvis hela min uppmärksamhet eftersom det såg både komiskt och konstigt ut med dessa strumpfärger mot hans lite slitna bruna sandaler och vita byxben. Jag kom på mig med att fundera om han var båtmänniska och höll på att lära sig navigation och färgerna för babord och styrbord.

Varför jag ber om er med hjälp med klädmissar är att jag skall föreläsa om detta om några veckor. Jag kommer naturligtvis inte att nämna några namn utan bara företeelsen som sådan. Vi skall utifrån detta diskutera vad som händer med oss när vi upptäcker något som blivit lite småtokigt i vår eller andras utsida vilket är lätt hänt i vår stressade vardag.

Mer om mig och mitt jobb som färg- och stilkonsult kan se se på min hemsida www.colorme.se eller på mitt Instagramkonto elisabethbovik

Tusen tack på förhand för er hjälp.

Ni får gärna kommentera nedanför eller maila mig på [email protected].

 

Kommentera inlägget här: