FÖR MÅNGA BOLLAR I LUFTEN?

Det händer väl oss alla av och till att vi har lite för många projekt pågående samtidigt vilket kan resultera i att vi inte alltid har fokus på rätt ställe. För ett tag sedan hände det att jag i hastigheten sände en förfrågan till mig själv här på Linkedin. När min förfrågan dök upp i min inkorg kunde jag inte göra annat än skratta. Men nu när jag fick en reminder att lägga till mig själv började jag tänka efter.

Jag beslutade mig för att bli vän med mig själv. Hur skulle det se ut om jag inte gjorde det? Då kanske ingen annan heller vill ingå i mitt nätverk och det vore ju väldigt synd.

Om man ser på denna smått humoristiska episod ur en annan synvinkel så kan man ju konstatera att det är mycket viktigt att vara vän med sig själv, att lära känna sig själv och att försöka vara nöjd med sig själv. Detta ökar vår självkänsla. Att vi av och till tycker att andra ser snyggare ut, har flera prylar, bättre ekonomi är fullt normalt.

Om du inte är god vän med dig själv idag är mitt tips att du kan börja med att klä upp dig ett snäpp mer än vanligt. Sträck på dig och och försöka att le mot dig själv i spegeln. Ju längre du kan hålla leende kvar desto bättre. Dina stresshormoner minskar och när du ler utsöndras glad-hormoner som dopamin. Tänk på att utsidans inverkan på insidan är större än man kan ana.

Har du svårt att veta hur din utsidan skall se ut för att att ge dig det stöd du behöver i jobbet och på fritiden så är du välkommen till mig. Mitt jobb består i att hjälpa dig att göra det bästa av dina egna förutsättningar.

 

 
 
Kommentera inlägget här: