INFRIAR VI OMGIVNINGENS FÖRVÄNTNINGAR?

 
Vore intressant att höra vilka förväntningar ni har på er omgivning vad kläder och framtoning beträffar.
Vilken utsida ger er trygghet inför ett viktigt möte?
Det kan tyckas konstigt men vi har alla en mer eller mindre klar inre bild, att tampas med när vi träffar andra människor och särskilt vid det första mötet. Många av oss förknippar vissa yrken med en viss klädsel och ett visst uppträdande.
När jag ställde frågan till en grupp studenter inför en föreläsning hur de trodde att jag skulle vara klädd blev svaret fler färger, mönster och detaljer. Min stil har alltid varit den rakt motsatta. Jag föredrar en relativt minimalistisk utsida och inspireras av designer som Ralph Lauren, Armani och svenska Morris. Det tog alltså en stund för den student som ställde frågan att förlika sig med min klädsel. Men i min kavaj, skjorta, marinblå jeans jag mig alltid välklädd, trygg och bekväm.
 
Photo cred: https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2018-ready-to-wear/moschino
 
Kommentera inlägget här: