Trampa i klaveret!

 
Det är hennes man som brukar göra bort sig titt som tätt men denna på denna bild är det hans hustru som jag tittar lite extra på. Rikets första dam tycker jag oftast klär sig snyggt men detta misstag gör mig mycket fundersam. Jag tror ju inte att hon medvetet valt dessa skor men ställer mig ändå frågan "hur tänkte hon?"och fanns det ingen stylist eller annan rådgivare som kunde påpekat det mycket olämpliga i val av skor. Ett par loafers eller ännu hellre gummistövlar hade varit på sin plats istället för pumps med stilettklackar. Dessutom avskärmar hon sig från de drabbade genom att bära solglasögon vilket tillsammans med de skyhöga klackar ger ett kyligt intryck och en känsla om att hon inte bryr sig. Jag tror verkligen att hon känner för som drabbades översvämningsområdet i Texas för ca ett år sedan och kanske till och med grät lite grand när hon såg förödelsen på plats. De drabbade hade inte blivit hjälpta materialistiskt sett av att se hennes tårar men det skulle fått dem att förstå hur djupt hon kände för dem. Det skulle styrkt dem i deras svåra situation. Ju värre katastrofer desto viktigare att visa ödmjukhet och omtänksamhet!
Kommentera inlägget här: