NÄR KALLA SAMTAL BLIR VARMA!
Det där med kalla samtal kan vara jobbigt. Att ringa upp någon man inte talat med tidigare är att lämna sin egen komfortzon. Att det dessutom är för att marknadsföra sig själv och/eller en produkt gör ju inte saken lättare.
Är det därför som dessa samtal kallas "kalla?"
Eller beror det på att vi idag är så vana vid att skriva till varandra istället för att prata att det därför blir extra jobbigt att lyfta luren?

För att ni verkligen skall ge er i kast med dessa jobbiga samtal som är så viktiga för er och ert företag så är mitt bästa tips att ni förbereder er väldigt väl innan ni lyfter luren. Då menar jag inte enbart hur ni skall presentera er utan att ni också tänker på att klä upp er ett snäpp!
När vår utsida är i ordning och vi känner oss bekväma i vår klädsel så har vi lättare att fokusera på våra arbetsuppgifter. Vi blir också sakliga vilket är viktigt. Det kan tyckas märkligt eftersom den vi ringer upp inte kan se hur ni är klädd! Men jag lovar er att klädseln betyder lika mycket i detta sammanhang som det gör vi träffar varandra live.