Vad sägs om en helt ny färgvärld?

Hittade denna artikel, skriven av Maria Henricsson på Direktpress.se, idag när jag städade på mitt kontor. Den har några år på nacken men innehållet i artikeln är lika aktuellt idag som då.

 Det finns många tips om färgval i denna artikel men det viktigaste är att berätta för de som tror att man måste köpa en helt ny garderob efter en rådgivning att så är det naturligtvis inte! En rådgivning ger dig istället kunskap dels om dina egna färger och men också hur du skall tänka när du väljer färger på kläder och accessoarer för att uppnå ett så bra resultat som möjligt.

Det är också bra att tänka på att man skall bära färger som inte tar över och spelar huvudrollen. Ingen blir väl särskilt glad över att bli ihågkommen för en röd klänning / en färgglad slips och inte för den man är som person. När man bär färger på kläder som harmonierar med de egna färgerna upplevs man mer professionell, mer seriös och mer välklädd. Att man dessutom ser lite gladare och yngre ut är ju en bra bonus.

För ett par år sedan hade jag en 45-årig kille på färg- och stilkonsultation och han sa att detta var det häftigaste han någon gång gjort. Jag öppnade en helt ny färgvärld för honom även om han mest går formellt klädd. Denna kommentar gjorde mig så glad.

När man packar inför en semester kan det också vara bra att tänka i färger. Då får man med sig kläder som är lätta att kombinera och antalet plagg minskar. Jag vet flera som organiserar sin garderob efter färger och som tycker att det är ett utmärkt sätt. Hur tänker du kring garderobsplanering

Önskar er alla en riktigt härlig helg ifrån ett Göteborg med strålande sol, glitter i havet och varma vindar.

 
 
Kommentera inlägget här: